Markedsfør dig med historier

Posted by on okt 28, 2015 in Sport og friluftsliv | Kommentarer lukket til Markedsfør dig med historier

Markedsfør dig med historier

Markedsfør dig med historier

Virksomheders produkter skal ikke bare være gode. Har du nemlig ikke hørt om dem, hvordan skal du så også vide at du skal vælge lige præcis det produkt? Det er derfor vigtigt med historier og kunne fortælle historier der fænger. Det er en opgave som kan være mange penge værd for virksomheden. Det kan nemlig blive dyrt, hvis du ikke markedsfører dine produkter rigtigt.

Kunderne behov er i centrum

Produkter er ikke nok i sig selv uden kunderne. Kunder leder efter et produkt som dækker deres behov og det kræver også at man kan knytte produktet til kunderne på en måde, som giver dem lyst til at prøve netop dette produkt. Kunderne skal vide, hvorfor du adskiller dig fra andre og hvad der går dit produkt unikt sammenlignet med andre, ellers vil de ikke vælge det.

Mennesker elsker historier. Vi elsker både de gode og dårlige historier – bare se alle de bøger og film som folk både læser og ser. Alle de TV serier som folk resolut ser hver tirsdag aften. Historiefortælling og storytelling som det også kan kaldes er en rigtig vigtig del af markedsføringen. Storytelling branding i praksis er en smart måde at fortælle om sine produkter på. Storytelling giver nemlig produkterne et helt nyt liv, da de bliver fortalt i en sammenhæng som er spændende og anderledes.

Mangler du rigtig god vejledning i, hvordan du kan inddrage storytelling i din branding af produkterne, kan du aftale et møde med Peder Bjerge og få masser af inspiration til storytelling . Du finder kontaktoplysninger og flere informationer om de opgaver som Peder Bjerge løser på bjerge.net. Her kan du også finde mere om hans baggrund og erfaring inden for kommunikation, journalistisk og PR. Har man brug for interne kurser eller seminarer mellem kollegaer kan man også aftale dette.